Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via oss är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

  1. Swish (i kassan)
  2. Bankgiro 5406-6998
  3. PayPal

Varje genomförd och godkänd beställning genererar en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.

Fraktkostnaden är 49 kr per order. Vid köp över 600 kr blir din order fraktfri, dvs vi bjuder på fri frakt.

OBS! Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 250 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.

Leverans

Vi väljer ut det fraktsätt som är mest kostnadseffektivt med hänsyn till leveransadress, storlek på beställning samt ordervärde. Leverans sker till brevlåda/brevinkast eller DHL / Schenker ombud. 

Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail, innehållandes kollinummer och spårningslänk. Den vanligaste anledningen till att leveransbesked uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull.

Uppskattad leveranstid är mellan 1-3 helgfria vardagar.

 

Ångerrätt 

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. 

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl. 

Efter att du meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet. Observera att returfrakt ej återbetalas. 

 

Garanti och reklamationsrätt

Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Du måste först kontakta oss för vidare instruktioner. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. 

Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Eventuellt fel på en vara skall anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts, detta inom skälig tid (2 månader).

 

Service

Kundtjänst mailadress: kundtjanst@momentsbyrexlind.se. Vi har ambitionen att besvara dina frågor inom 14 timmar (helgfri vardag), oftast går det mycket fortare än så. 

Genom att genomföra köp via oss godkänner du dessa köpvillkor.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.

 

Följ oss gärna på Instagram: @momentsbyrexlind där vi bland annat lägger upp erbjudanden och nyheter